Mobiltelefon med Linkedin

LinkedIn annonsering ligger i framtiden! Marknadsföring av produkter och tjänster på nätet är en helt annan spelplan jämfört med tradionell reklam. Digital marknadsföring och andra typer av online-kampanjer och marknadsföringsaktiviteter är mer inriktade mot att öka antalet personer som besöker webbplatser för att köpa produkter och tjänster.

Det handlar också om att kanalisera rätt trafik till dessa webbplatser. Vilket gör att dina potentiella kunder spendera mer tid på din webbplats och så småningom omvandlar trafik till trogna kunder. Detta är lättare sagt än gjort i en mycket konkurrensutsatt miljö. Därför finns det finns bra anledning att ta till rätt hjälp i form av en Digital Byrå.

Vi hjälper dig annonsera på Linkedin

Så att du ska hitta rätt i den här internet-djungeln. Som ett professionellt digitalt marknadsföretag erbjuder vi en komplett bukett av digital marknadsföring. Vi har samlat de bästa av SEO tjänster, Google-annonser och allt du kan tänka dig inom digital marknadsföring. Samt vad du bör tänka på kring marknadsföring på sociala medier.

Det råder ingen tvekan om att sociala medier reklam är oerhört populär. Detta beror på att miljarder människor tillbringar oändligt med tid på olika sociala medier och webbplatser däribland LinkedIn. Dina potentiella kunder använder inte bara sociala medier för att kommunicera med varandra. Utan även för att titta på produkter och tjänster. Samt naturligtvis för att hålla koll med de senaste händelserna runt om i världen. Men ännu viktigare, sociala medier som LinkedIn blir stora drivkrafter för online-företag. Därför är det viktigt att förstå behovet av att ta rätt hjälp av en Digital Byrå. Detta för att ta del av alla fördelar med att annonsera på Linkedin.

Vi kommer att titta på några huvudsakliga skäl till varför det finns ett behov av att gå in för att främja och marknadsföra produkter och tjänster på sociala medier. Och varför det bör göras på rätt sätt för att nå rätt kunder för just ditt företag. Dessutom kommer vi att förklara innebörden och omfattningen av LinkedIn-annonsering. Vi kommer även ge dig en bred överblick kring vad du kan förvänta dig av oss när du beslutar dig för att satsa på Linkedin annonsering.

Business pusselbitar faller på plats med Linkedin ads

Varför behöver du Linkedin annonsering?

Nedan listar vi de 7 största anledningarna.

1. Bäst på att rikta in sig på just dina kunder

Detta kan vara en av de främsta anledningarna att annonsera på Linkedin. LinkedIn är medier som bäst riktar in sig på just din publik baserat på ett antal parametrar. Dessa inkluderar utbildningskvalifikationer, jobb- och karriärbakgrunder. Samt särskilda färdigheter hos publiken, förutom att rikta in sig på personer som tillhör vissa branschgrupper.

2. Riktigt bra möjligheter till “re-targeting”

Vi rekommenderar våra kunder att ta Linkedin annonsering på allvar på grund av flera skäl. Vår erfarenhet har visat att den erbjuder ett av de bästa ”retargeting-alternativen”. Det gör att online-entreprenörerna på många sätt kan nå ut direkt till just de personer som visat intresse för ditt företag. När det gäller kontaktinriktning och webbplatsretargeting använder sig LinkedIn av cookies från besökare. Vidare använder Linkedin något som kallas lookalike publik. Den använder dina befintliga data för att nå ut med nya målgrupper. Som är exakt i linje med din nuvarande kundbas.

Röd penna skriver på papper

3. Annonsformatet är engagerande

Oavsett om det är sponsrat innehåll eller inte kan du vara säker på att LinkedIn erbjuder ett av de bredaste möjliga annonsformaten. Om du kan använda dig av dem i kombination med den typ av kompetens som vi, Digital Byrå Göteborg erbjuder, kan resultaten bli otroliga! De kan smälta samman sömlöst med användarflödena. Detta gör att annonser från LinkedIn känns mindre påträngande när man jämför med traditionella medier.

4. Kvaliteten på Leadsen är Mycket bra

Om du är ett B2B-företag så har du alla skäl att annonsera på LinkedIn. Denna fantastiska plattform hjälper ditt företag att hitta de beslutsfattare snabbt och även leva på internet.

5. Lead-genererande formulär

Linkedin erbjuder ett starkt koncept som kallas Lead gen-formulär. Det är ett effektivt koncept. Bortsett från att erbjuda lead generation med hjälp av målsidor, har det också några extra funktioner. Detta ökar chanserna att filtrera bort ointresserade leads eftersom de kan hoppa av innan formuläret lämnas in.

Man visar Linkedin diagram på dator

6. Kontobaserad marknadsföring

Om du är en firma som vill synas online och är på jakt efter att investera i AMB eller Konto Baserat Marknadsföring, då har du alla skäl att välja LinkedIn ads. Detta beror på att de har ett stort antal val och kriterier. Detta hjälper dig att rikta dig mot endast specifika konton eller presumtiva kunder som kan missas av andra annonsörer.

7. Personalisering

LinkedIn ger sina annonsörer och marknadsförare möjlighet att lära känna sina kunder på detaljnivå och få reda på vad de är intresserade av. Detta hjälper dig att finjustera din publik och få ut det bästa av din marknadsföring.

Vad är Linkedin annonsering?

Vår erfarenhet har lärt oss ett par saker om LinkedIn. Det är en av de mest effektiva och populära B2B-reklamplattformar men fungerar även väldigt bra mot en privat publik. Att annonsera på Linkedin ger digitala marknadsförare möjligheten att ta kontakt med rätt publik. De som har som vana att snabbt bläddra igenom annonser har en tendens att oftare stanna upp och klicka in på engagerade Linkedin annonser.

Glad kvinna har annonserat på Linkedin

Vad ingår I Linkedin annonsering?

Om du bestämmer dig för att välja LinkedIn för att styrka din närvaro i sociala medier kan vi erbjuda ett antal tjänster som är tillgängliga på LinkedIn. Till exempel kan vi erbjuda det bästa av B2B marknadsföring och pr-tjänster men även annonsering mot den privata marknaden. Det kan baseras på din kunds profil, demografin hos klienterna, deras specifika behov och krav (detta fungerar åt båda hållen för klienterna och även online-entreprenörerna). Vi kan också erbjuda sätt att öka trafiken som är mycket fokuserad, relevant och kostnadseffektiv.

Vad kostar annonsering på Linkedin?

Linkedin ads behöver inte vara dyrt men det är väl värt att lägga ett par kronor på. Kostanden är något högra än andra sociala plattformar men ofta med ett högre resultat då Linkedin ads träffar fler beslutstagare på företag. Vi erbjuder kostnadseffektiva lösningar för ditt företag och hjälper dig med hela processen. Ju längre och djupare man bearbetar marknaden på linkedin, ju billigare kan annonseringen bli. Det är väl värt pengarna och ger mer än säkert återbäring av din investering.

Två mobiltelefoner

Varmt välkommen till oss på Digital Byrå Göteborg!

Även om ovanstående punkter ger dig en bra sammanfattning av fördelarna med att annonsera på Linkedin så kan vi som Digital Byrå hjälpa dig att implementera dessa metoder i din digitala strategi vad gäller allt från att bygga din hemsida till Sociala medier marknadsföring. Vi hjälper dig att skörda frukterna av LinkedIn ads. Vi kan göra stor skillnad genom att förstå dina krav och sedan svetsa samman det med vad LinkedIn har att erbjuda. De slutliga är imponerande. Om du är angelägen att ta din online-verksamhet till nästa högre nivå är Linkedin annonsering en bra väg att gå.

Varmt välkommen när du vill växla upp din försäljning med hjälp av Linkedin ads eller någon av våra många tjänster vi på Digital byrå Göteborg erbjuder!